b16f40b0-003f-45da-8055-2fbfdce0a4d4.jfif
299431314_2265287733644121_2537261723101117087_n.jpg

Werking

Wie zijn wij?

Scouts & Gidsen Dendermonde, dé grootste jeugdbeweging in de stad en een van de grootste scoutsgroepen in Vlaanderen. Elke week staan onze enthousiaste leid(st)ers klaar om onze 350 leden een geweldige zaterdagnamiddag te bezorgen.

Wij omarmen de visie van Scouts & Gidsen Vlaanderen: respect voor de natuur, een inclusieve gemeenschap, en inzet voor een betere wereld, dichtbij of ver weg.
Onze deuren staan open voor alle jongeren tussen de 6 en de 18 jaar die op zoek zijn naar avontuur, vriendschap en plezier. Of je nu een ervaren scout bent of helemaal nieuw in de wereld van scouting, bij ons is er voor elk wat wils.

Wil jij deel uitmaken van deze avontuurlijke en positieve groep? Schrijf je dan snel in via onze form.

Werking

Welkom bij onze scouts!

Elke zaterdagnamiddag komen we samen voor een vergadering vol plezier en avontuur. Onze jongste takken spreken af aan het RAC (adres: Begijnhoflaan 49). Onze oudere takken, vanaf de pioniers, ontmoeten elkaar op het plein (adres: Tragel 7).

Vergeet niet om telkens in perfect uniform te verschijnen.

Onze scouts volgt de data van de school, dit betekent dat wij elke zaterdag - behalve tijdens de schoolvakanties - klaar staan voor onze leden. We organiseren 2 keer per jaar een weekend, en begin augustus trekken we op kamp!

Nieuw bij de scouts? De leeftijd bepaalt in welke tak jouw kind terechtkomt. Wil je weten in welke tak jouw kind hoort en wie je kunt contacteren? Alle informatie vind je op onze takkenpagina

Hoeveel kost de scouts?

Bij Scouts en Gidsen Dendermonde streven we ernaar om de deelname aan onze activiteiten zo toegankelijk mogelijk te maken voor iedereen. Daarom vragen we een jaarlijks lidgeld van 55 euro, waarmee alle activiteiten gedekt zijn, zonder extra kosten.

Ons lidmaatschap omvat een uitgebreide verzekering voor al onze leden tijdens onze activiteiten, wat bijdraagt aan een veilige omgeving voor iedereen.

Regelmatig organiseren we leuke activiteiten, waaronder twee keer per jaar een weekend. Voor deze weekendactiviteiten vragen we een bijdrage van 25-30 euro.

Onze binnenlandse kampen kosten 160 euro voor 10 dagen plezier alles inbegrepen. Kapoenenkamp voor de allerjongsten duurt 7 dagen en kost 120 euro. Buitenlandse kampen varieren tussen 350 en 375.

We benadrukken dat we ons inzetten om de kosten zo laag mogelijk te houden zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van onze activiteiten. We bieden ook verschillende mogelijkheden om kosten te besparen, die u kunt vinden op onze website bij "scouting op maat".

Heeft u vragen over de kosten of onze activiteiten? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via groepsleider@scoutsdendermonde.be. We staan klaar om u te helpen bij het vinden van de juiste manier om deel te nemen aan onze activiteiten.